dag 4

26. august 2005

Startside
dag 5
dag 6
bjørnejagt
dag 8
dag 9
dag 10
dag 11
dag 12

Min ferie i Sverige og Norge 2004

Her finder du min dagbog og lidt billeder fra turen.

Ferie dagbog

Dag 4   Søndag

Natur oplevelser er et vidt begreb for nogle er et par zap fra sofaens en både hurtig og fin genvej til det, der for mange mennesker ligger i den uopnåelige del af oplevelsesskalaen.

For mig er en naturoplevelse noget jeg opnår ved at være tilstedet, der hvor oplevelsen sker her og nu, at sidde midt i naturen og føle, lugte og høre omgivelserne i nuet.

At vågne til fuglesang, at høre naboen sætte sin kano i vandet og høre skvulpen fra vandkanten.

Det er dag 4 jeg er stadig ved glasfjorden camping og der er i nattens mulm og mørke kommet flere kanosejlere til.

Andre er allerede afsejlet her kl. 9.00 hvor jeg vågnede, det er vind stille, dejligt for den kraftige vind var lige ved at gå mig på nerverne man kunne ikke være uden for teltet uden at man var ved at flyve væk.

udsigten dag 4 indretning i
teltet når det blæser en
halv pelikan
det er gråt i
gråt uden for teltet
et hold tyskere pakker
sammen, fra kano tur

Lejerpladsen med udvidelse,
en overdækket terrasse som selv
fuglene fandt tørvejr under.
Da opklaringen kom
Pigerne sejler ud i kano Stemnings billede fra en grå dag på Campingpladsen
den nærliggende skov stemnings billeder fra stranden på den anden side skoven

Jeg havde forberedt mig så morgenmaden kunne indtages i teltet. Man ved jo ikke hvordan vejret ville være her til morgen.

Har man set polar ekspedition har man også set at teltet er spækket med gir så man ikke behøver at komme udenfor teltet.

Mit telt ligner noget i den retning.

Morgen maden bestod i ristet torskerogn og et stykke brød med bacon smøreost på tube, kaffen blev selvfølgelig lavet på madam blå, og da jeg skulle eftervarme den  Kom den i kog,   øv.

Det ser lidt diset ud, ud over vandet og jeg regner med regnvejr i løbet af dagen. Hvis den kommer, vil jeg bruge min nødløsning med presenningen igen, man bliver jo klog af skade, godt nok er det et helt nyt telt men man behøver jo ikke tage nogen chance når man har udstyret med

Jeg ligger under nogle store træer og derfor kan jeg ikke mærke at det er begyndt at snusk regne, men jeg kan se på flere af kanofolkene at det er begyndt de gemmer sig under regnfrakkerne mens de spiser deres morgenmad.

Efter en lang spadseretur i skoven rundt om pladsen er det tur for en kop varm kakao lidt læsning og fotografering af de mange forskellige fugle der hopper omkring mine tær.

Nyde udsigten over vandet og hvordan farver og lys skifter i takt med at skyer og solen kæmper om at få herredømmet over himlen, en oplevelse der er svær at beskrive.

Side her stille og nyde udsigten

Og se de travle kanofolk pakke og ud pakker, deres gir og grej. En enlig cyklist har sluttet sig til selskabet af små teltene.  Det er fascinerende at se så mange forskellige typer telte til camping, nogle hurtigere at slå op end andre, nogle mere rummelige, og andre mere fleksible og bedre tilpasset dårligt vejer.

Vejret er blevet bedre men langt fra som da jeg tog hjemmefra.

Vi er nu nået til sen aften og efter skruer og kødboller på dåse er vi meget mætte jeg nærmest triller i seng efter først at havde forsøgt at motionere mad puklen væk.

Flere lange ture rundt på den meget smukke campingplads og nede ved vandet og side på bænken, høre vandet klukke og ænderne klage sig fordi man ikke har brød med til dem, de skulle vide hvor nemt det ville være at omdanne dem til aftensmad i stedet for   :- )

Vejret er her til aften helt perfekt, vindstile og solen kikker frem over trætoppene, lidt koldere end i gård men behageligt fordi det er vindstille.

I morgen skal jeg videre ud i den svenske natur, flere sanseindtryk og flere billeder på nethinden som man kan kalde frem når hverdagen bliver kedelig og stresset. Hvor turen går hen ved jeg ikke endnu, det e r noget jeg bestemmer over morgenkaffen.

Z z z z  zz   zz

Startside | dag 4 | dag 5 | dag 6 | bjørnejagt | dag 8 | dag 9 | dag 10 | dag 11 | dag 12