Dag 9     Mandag     tilbage.   næste dag >>

Vi sov lœnge, kl var 8, da Kirsten stod op. Vi sad lœnge over morgenkaffen, så det var først kl 9 vi forlod vores lille hytte. Naboen var også oppe, selv- om de havde siddet hele natten  og drukket.

Turen startede med en del sving og endte med god kørsel på lige strœkninger. Til sidst kom vi igennem  to store byer og lidt motorvej , samt mange tunler.

Frokosten blev indtaget ved en rasteplads i 146 m højde ved en frossen sø, lidt koldt men ellers dejligt. Vi er i dag gået over til knækbrød og dåsepålœg, ikke lige Kirstens smag tror jeg, for hun taler hele tiden om rugbrød.

Undervejs på turen mødte vi mange store og små fosser, så det blev til mange små stop for at tage billeder. Et enkelt sted mødte vi en virkelig flot foss med et stor  fald. Her vi tog mange gode billeder.

Vi kom her til aften til Oppedal Driva-by,  hvor vi kikkede på 3 forskellige campingpladser for at finde den bedste til et telt, men da vi var i 550-600 m højde syntes vi det måske var lidt koldt. Vi lejede en lille hytte til 250 kr. Den får 5 stjerner, også selv om dele af toiletterne ikke er helt fœrdige efter oversvømmelserne sidste år.

Vi er ved at løbe tør for norske penge, tilbage i pungen er kun små 800 kr. Og vi skal tanke endnu en gang og overnatte ved foden af det høje bjerg i Norge.

Herefter er planen, at komme til Sverige og videre til fugle fjeldet for at gå fjeldvandring i bjørne land.

Gps' en siger i dag 4009 km siden Oslo + ca 12 tunler på 15 km. Og dem fra de andre dage.

Total tid i bilen er 78 timer, kørt 59.33 timer i alt.

Første nat hvor det er rigtig mørkt.

Solen går ned kl 21;55   og står op kl 4;40 i morgen tidlig.
I nat er der ingen måne overhovedet på de
tte sted.

Vandløb eller rivende Elve.

Kirsten nyder udsigten

Frokost på rastepladsen

En lille hytte men nok den mest hyggelige af dem alle